[O2] FL Ustawienie zbieżności w aucie - geometria podwozia
Zamieszczone przez tadzikboy
Witam.
Posiadam ocatavie z 2000r wersja przed fl i chciałbym zmienić w niej tylne lampy na te z wersji także z 2000r ale już po fl są zdecydowanie ładniejsze bo nie mają pomarańczowego plastiku na kierunek jak w tych przed fl. Czy ktoś może mi potwierdzić że te lampy będą pasowały bo nie chciałbym wydać kasy na darmo?
[O2] FL Ustawienie zbieżności w aucie - geometria podwozia
Witam
Poszukuję informacji jak powinna być ustawiona zbieżność tylnej osi auta (wiem, ze wcale nie idealnie równolegle do osi pojazdu - powinny być lekko zbieżne albo rozbieżne). Auto porwadzi się trochę nerwowo, a do tego po wymianie opon na zimowe zobaczyłem, że letnie tylne są poząbkowane i mocniej zdarte od wewnątrz.
Poszukuję dobrego serwisu, gdzie mi ustawią geometrię podwozia idealnie z danymi technicznymi. Może być nawet serwis inny niż ASO, cena nie gra roli - chcę mieć wreszcie dobrze ustawioną geometrię.
Każda stacja obsługi mająca w ofercie "komputerowe ustawianie zbieżności" dysponuje danymi do ustawień zbieżności twojego auta, więc trudno kogoś dokładnie polecić.
Zmieniałeś ostatnio rozmiar opon i felg? Czasami tak się dzieje że po zmianie kół na inne auto inaczej się prowadzi, zwłaszcza na koleinach ze względu na inną niż dotychczas szerokość rozstawienia kół.
Nic nowego nie wniosłeś, ale dziękuję za odpowiedź. To, ze serwisy mają dane techniczne nie znaczy, ze je rozumieją - to dwie, niestety bardzo często różne kwestie. Dlatego potrzebuję info jak te parametry wyglądają wraz z tolerancją. Mówiąc krótko - mam podejrzenie, że mój serwis ustawia koła "idealnie równolegle". Tak przynajmniej wynika z wydruku ze stacji diagnostycznej, który posiadam.
Kół nie zmieniałem, opony od nowości są te same - Michelin Energy.
O2 FL - Ustawienie zbieżności w aucie - geometria podwozia
Zamieszczone przez ged
Poszukuję informacji jak powinna być ustawiona zbieżność ...
... auto porwadzi się trochę nerwowo ...
... chcę mieć wreszcie dobrze ustawioną geometrię ...
Mam kolego podobne odczucia. Wkurzam sie bo za kazdym razem jak pytam, konsultuje sie lub opisuje moje odczucia podczas prowadzenia to Ci wszyscy fachowcy gadaja ze mna jak z glupkiem - w stylu "nie przesadzasz, przeciez to nowy zamochod..."
A moj tak jakby nie chcial jechac rowno - zachowuje sie tak ze ciagle musze korygowac kierownica raz w lewo raz w prawo. A najciekawsze jest to ze to sa tak minimalne ruchy ze az nie do wiary, doslownie napinam kierownice lewo/prawo. W duzym uproszczeniu ciezko sie jedzie mi nim na wprost. Zastana wiam sie czy to nie dla tego ze akurat w Octavii 2 kola ustawia sie w zbieznosc mimo ze jest przednionapedowa (wszystkie przednionapedowe auta ktore znam ustawia sie w rozbieznosci). Jeszcze jedno spostrzezenie - jak na dosc ciezkie auto jest dosc podatna na podmuchy wiatru.
Bylem na kontroli geometrii kol i pomijajac to ze fabryka sklada auta ze tak to nazwe, losowo ale w granicach tolerancji. Ustawilem przednie kola +8min (gdzie zakres jest 0min do +20min). Tylnych nie pamietam ale wiem ze lewe tylne mam na granicy pochylenia.
Fajnie byloby trafic na czlowieka ktory naprawde zna sie na tym co robi i m.in. bedzie potrafil to ustawic tekze pod katem odczuc z prowadzenia auta.
Witam może trochę późno ale znam dobry warsztat w Warszawie ul. Ostroroga 24B
Kiedyś prostowali mi belkę w Leonie i wszystko było oki, naprawdę znają się na zawieszeniach
Komentarz